Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Logga in

Vanliga frågor och svar

Ditt användarnamn är ditt personnummer och skrivs i formatet; ÅÅMMDDNNNN

Efter tredje försöket att logga in med felaktiga uppgifter blir ditt konto låst i 30 minuter. Du kan dock fortfarande logga in med BankID. Väljer du att logga in med BankID så kommer det att vara din inloggningsväg även i fortsättningen.

Personnumret skrivs med 10 siffror utan bindestreck (ÅÅMMDDnnnn). Har du glömt ditt lösenord så klickar du på länken Glömt lösenord.

Du klickar på Glömt lösenord där du kan välja mellan att skicka efter ett nytt lösenord till din mejl eller återställa med BankID.

Om ni är fler i hushållet som vill använda funktioner på Mina Sidor eller boendeappen kan hyresgästen välja att aktivera gästanvändare. Hyresgästen väljer själv vem eller vilka som får inloggningsuppgifterna. Som gästanvändare kan man göra felanmälningar, bokningar och läsa nyheter. Hyresgästen kan när som helst byta lösenord för gästanvändarna samt inaktivera funktionen helt och hållet, då kommer gästanvändarna inte längre kunna logga in.

Om du är kund hos oss idag behöver vi dina personuppgifter för att kunna fullgöra vårt arbete. Du har däremot flera rättigheter som du kan använda, bland annat rätten att få tillgång till dina uppgifter, rätten att ändra felaktiga uppgifter och rätten att invända mot vår behandling av uppgifterna. Läs mer om detta på sidan Behandling av personuppgifter på vår webbplats. Om du vill utnyttja någon av dessa rättigheter är det enklast att mejla till vår dataskyddskoordinator på dataskydd@stangastaden.se

Om du inte är kund hos oss idag, utan bara står på köplats så kan du själv logga in och ändra dina uppgifter. Vill du bli borttagen helt kan du mejla till vår dataskyddskoordinator på dataskydd@stangastaden.se eller skicka ett fysiskt brev till oss.